כולם יודעים שפעילות גופנית חשובה מאוד לבריאות שלנו, אך לפעמים אנחנו שוכחים להתעמל. גם אנשים שהתעמלו בעבר מוצאים את עצמם ללא פעילות גופנית במשך חודשים, אם זה בגלל עומס, מחלה, פציעה או מעבר דירה.

יש הרבה סיבות ותירוצים לא להתעמל ולדחות את החזרה לכושר, אבל כושר גרוע פוגע לנו בכל כך הרבה תחומים שונים בחיים שחייבים לחזור להתעמל.

 

כיצד מוצאים פעילות גופנית מתאימה?

יש המון דרכים לחזור לכושר, יש כמה נקודות שצריך לשקול לפני שבוחרים את הפעילות הגופנית המתאימה לכם:

 

1. חשוב למצוא פעילות גופנית שאתם מתחברים אליה. יש אנשים שמאוד נהנים מהרגעי שקט שהליכה נותנת להם ואחרים נהנים דווקא מהחברה בחוגים. אצל ילדים עדיף לבחור פעילות קבוצתית ואולי אפילו קצת תחרותית. חוגי ספורט לילדים כמו כדורגל, ריקוד או התעמלות קרקע שומרים עליהם בריאים ובמשקל תקין ועוזרת להם ליצור קשרים חברתיים חדשים.

 

2. כאשר בוחרים פעילות גופנית עליכם להתחשב במצב הגופני הנוכחי. פעילות גופנית מאומצת ולא מתאימה פוגעת בגוף ועלולה לעשות לכם נזקים. יש סוגים מסויימים של פעילות שקשה להיכנס אליהם בגיל מבוגר יותר ובמצב גופני ירוד. אם המצב הגופני שלכם לא טוב או שיש לכם בעיה גופנית או פציעה בעבר שעלולה להיות בעייתית התייעצו מראש עם איש מקצוע.

 

3.יש אנשים שיש להם ניסיון רב בפעילות גופנית ויכולים להתאמן לבד לעומת אנשים שחייבים השגחה והדרכה צמודה. במקרה ויש מצב רפואי בעייתי עדיף להתאמן בהשגחה צמודה של מאמן כושר על מנת לא ליצור נזקים לגוף או להחמיר בעיות קיימות. מאמן כושר מקצועי ידע להתאים לכם פעילות גופנית מתאימה על מנת לחזק את הגוף.

 

4. גם כשעושים פעילות גופנית שנהנים ממנה תמיד יש את הימים האלו שממש אין כוח. לכן עדיף למצוא פעילות גופנית מתאימה וקרובה למקום המגורים, ככל שתאלצו לנסוע רחוק יותר כך יהיו לכם יותר תירוצים לא להגיע. החוק הזה נכון בעיקר כשזה מגיע לילדים ובני נוער שהחוגים השונים עוזרים להם גם להכיר ולהתחבר עם ילדים נוספים. לכן השקיעו את הזמן בלמצוא להם את החוגים שהם רוצים במקום קרוב.

יש כמה דרכים לחפש, לדוגמה אם אתם רוצים חוג התעמלות מכשירים בקריית אונו תשקיעו את הזמן בלהכיר את האופציות שיש לכם מתחת לבית, אתם תתפלאו לשמוע כמה אפשרויות יש לכם. חפשו בגוגל ובלוחות המודעות הקרובים לבית וגם בררו במתנסים המקומיים.

 

5. לכל חוג ולכל קבוצה יש רמה משל עצמה. יש חוגים שמיועדים באופן מוצהר למתחילים ויש כאלו שמיועדים למתקדמים בתחום, חשוב לברר באיזה רמה החוג לפני שמתחילים. באופן כללי אם אין לכם ניסיון עדיף תמיד להתחיל עם המתחילים גם אם הכושר הגופני שלכם מצויין או שאתם עוסקים בספורט אחר. לכל פעילות גופנית יש תנועות שונות והמאמץ שונה ולכן עדיף להתחיל בצורה מתונה עם קבוצה ברמה שלכם ולא לנסות לקפוץ ישר למתקדמים.