1.האם צום גורם לירידה במשקל?
צום של 24 שעות לא גורם לשריפה של שומנים אלא של חלבונים.  בנוסף, הצום גורם לירידה  בפריסטלטיקה במעיים והאטה של חילוף החומרים כך שהצום לא מרזה.

.

2.  האם לאכול ארוחה כבדה וגדולה לפני הצום ?
ארוחה גדולה וכבדה לא תעזור לכם לצום, עודפי המזון לא ישמרו עליכם מרעב בשעות מאוחרות יותר. מומחים ממליצים שלא לעמיס כמויות של מזון על הקיבה, אותם עודפי מזון עלולים להפוך לעודפי שומן.

 

3. כדאי לשתות המון מים בארוחה המפסקת?
 שתיית כמויות גדולות של מים ישר לפני הצום לא תעזור למנוע התייבשות. עליכם להגדיל את כמות המים שאתם שותים לפחות יומיים לפני הצום.

 

4.  האם אחרי הצום צריך לאכול בכמות מוגברת  ?
 לאחר הצום מומלץ לשתות ולאכול אולם לא להעמיס על מערכת העיכול יתר על המידה.

אין צורך להכפיל את כמות הקלוריות  על מנת להחזיר לגוף את מה שאיבד, לאחר הצום חילוף החומרים שלנו איטי יותר כך שהארוחה הכבדה רק תגרום לעליה ברקמת השומן.

 אין סיבה להתנפל על האוכל, לוקח כ20 דקות עד שמרגישים את השובע.

 

5. האם כולם יכולים לצום?
צום הוא תהליך לא פשוט. לפיכך, מומלץ להתייעץ עם רופא טרם הצום אם הנכם בעלי מגבלה בריאותית כלשהי. הדבר נכון גם לנשים בהריון , נשים מניקות, חולי סכרת ואנשים אדר נוטלים כדורים על בסיס קבוע

אז שיהיה לכולנו צום קל …