יש המון תפיסות שגויות ומיתוסים בעולם הכושר הגופני. חלקם נובעים מחוסר הבנה ויעד בתחום וחלק הושרשו בעזרת פרסומים שיקרים של מוצרי דיאט ומכשירי כושר.

יש המון מחקרים מקצועיים בתחום הכושר והירידה במשקל אשר מפריכים תפיסות אשר הפכו להיות נפוצות בציבור. למרות כל הידע שקיים היום אנשים רבים מגיעים למאמני הכושר במכון עם תפיסות שגויות.

מאמר זה מציג את המיתוסים הכי נפוצים בתחום:

לא הזעת לא שרפת קלוריות

להזיע זה בהחלט בריא ודרך טובה להוציא רעלים מהגוף ולהתקרר, אך זה לא אינדיקציה לכמות הקלוריות ששרפתם. כמות הזיעה קשורה לטמפרטורה וגם לגנטיקה של המתאמן, יש אנשים שמזיעים המון לעומת אנשים שנשארים יבשים.

הרמת משקל גורמת לנשים להראות גבריות

נשים לא בונות מסת שריר באותו קלות כמו גברים מכוון שיש להן הרבה פחות טסטוסטרון והורמונים אחרים. נשים אשר רוצות להגדיל בצורה מסיבית את מסת השריר פונות לתזונה מיוחדת ולתוספת של סטרואידים על מנת לנפח את השרירים שלהם. למרות שלחדר כושר יש תדמית של מקום גברי, עבודה בחדר כושר בעזרת מאמן כושר אישי עוזרת לנשים להגיע לגזרה הרצויה.

אפשר לרדת במשקל רק באזור אחד

כמעט לכולם יש את האזור הזה שהם היו שמחים להוריד בו כמה קילו. אם זה הבטן, הירכיים או הישבן, כל גוף צובר שומן בצורה אחרת וגם יורד במשקל בצורה אחרת. אין תרגיל או התעמלות אשר ישרפו את השומן באזור מסוים, ניתן לחטב ולחזק אך אי אפשר להחליט לגוף איזה תאי שומן לשרוף קודם בצורה טבעית. אבל בעזרת תזונה נכונה ואימון גופני אפשר לרדת באחוזי השומן בכל הגוף.

בשביל לרדת במשקל צריך להתמקד בעיקר באירובי

פעילות אירובית כמו ספינינג, ריצה, וחוגי אירובי שונים טובה מאוד לשריפת קלוריות ושיפור סיבולת לב ריאה. אך חשוב לשמור שמהלך הירידה במשקל לא תפגעו במסת השריר. שרירים מגבירים את חילוף החומרים ועוזרים לשמור על משקל בריא לאורך זמן. לכן, כאשר מנסים לרדת במשקל חשוב לגוון ולעסוק בפעילות אירוביית ואנאירובית בשילוב תזונה נכונה על מנת להגדיל את מסת השריר ולהקטין את אחוזי השומן.